Czyścimy kanały wodne silnika z wujkiem Sidorem.

Kiedy układy chłodzenia silników spalinowych napełniano najczęściej zwykłą wodą z wodociągów lub przydrożnych studni, ogromnym problemem było gromadzenie się kamienia kotłowego w kanałach chłodzących silnika i w chłodnicy. Dziś więc wujek Sidor postanowił odkamienić nasz układ chłodzenia.

Znalezione obrazy dla zapytania czyszczenie kanałów wodnych w silniku

Najlepiej osad usuwany jest z układów chłodzenia silnika przez zwykły, kuchenny ocet. Można nim zastąpić cały znajdujący się w układzie płyn. Żeby całą akcję przyspieszyć, można przez kilka dni normalnie eksploatować samochód, nie zwracając uwagi na zapach octu, który będzie odczuwalny po rozgrzaniu się silnika. W tym okresie można także częściowo oczyścić z kamienia nagrzewnicę, otwierając na stałe lub, w ciepłe dni co jakiś czas, dopływ do niej cieczy chłodzącej i czyszczącej silnik.

Po kilku dniach należy spuścić z układu chłodzenia i z nagrzewnicy ciecz, która będzie prawdopodobnie przypominała rudo-brunatne błoto. Ma ona mało przyjemny zapach. Po jej spuszczeniu układ chłodzenia należy wielokrotnie przepłukać czystą wodą, najlepiej na stałe otwierając zawory spustowe, wlewając jednocześnie wodę z węża ogrodniczego wprost do chłodnicy.

Płukanie kończymy , gdy z zaworów spustowych zacznie wypływać całkowicie czysta woda. W żadnym wypadku nie uruchamiać silnika przed całkowitym opróżnieniem układu chłodzenia z wody i napełnieniem go normalnym markowym płynem do chłodnic.

!!! Wszelkie chemiczne usuwanie osadu czyli kamienia ,może ukazać przeróżne nieszczelności, które się w nim dawniej znajdowały i były zatkane przez kamień. Ocet nie jest na tyle agresywny , aby w jakimkolwiek stopniu uszkodzić mosiężne lub aluminiowe elementy chłodnic. Więc decydując się na jakieś chemikalia , zastanówmy się czy aby nie zaszkodzimy naszemu silnikowi i czy nie lepiej pozostać przy starej sprawdzonej metodzie !!!

Komentarze

  1. Dbanie o właściwe chłodzenie silnika i jego odpowiednią eksploatację jest niezbędne, jeśli zależy nam na tym żeby silnik dobrze działał przez lata

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielu właścicieli maszyn przemysłowych zastanawia się, jak efektywnie zarządzać kosztami utrzymania sprzętu. Jednym z rozwiązań jest regeneracja istniejących silników hydraulicznych zamiast ich wymiany. Strona https://hydro-dex.com/regeneracja-silnikow-hydraulicznych/ oferuje szczegółowe informacje na temat tego procesu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz