Polskie protoypy motoryzacyjne 4 - Warszawa 210

Warszawa 210, nad którą pracował Mirosław Górski, Cezary Nawrot, Zdzisław Glinka, Stanisław Łukaszewicz i Jan Politowski, została zaprezentowana w 1964 roku jako całkowicie nowy samochód. W prototypie nie zastosowano przestarzałych jednostek napędowych z ówcześnie produkowanych Warszaw.  Przygotowano również motor z uciętymi dwoma cylindrami o pojemności 1,7-litra i 60 KM.  Miało to być auto sześcioosobowe, przeznaczone przede wszystkim dla administracji państwowej.



Sylwetka tego auta wzorowana była na ówczesnym Fordzie Falconie. Nowoczesne, samonośne nadwozie zawieszono z przodu na kolumnach McPherson, wahaczach poprzecznych i sprężynach śrubowych.



Z tyłu zastosowano resory pió- rowe. Sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra napędzał koła tylne poprzez sterowane hydraulicznie sprzęgło i czterostopniową skrzynię biegów. Powstała także jednostka czterocylindrowa 1,7 litra. Prawdopodobnie powstały dwa prototypy. Jeden zachował się do dziś, drugi podobno wywieziony został w tajemnicy za wschodnią granicę. Ale to tylko domysły.