Zmień zimówki na letnie z wujkiem Sidorem.

Przed nami okres wymiany opon z zimowych na letnie. Błędy podczas wymiany opon i kół mogą mieć bardzo poważne skutki. Przypominamy zatem, o czym trzeba pamiętać podczas montażu letniego ogumienia i kiedy najlepiej go dokonać. 

 Znalezione obrazy dla zapytania wymiana opon

KIEDY WYMIENIAMY?

 Nie ma w kalendarzu czegoś takiego jak „najlepszy czas na zmianę opon. Dotyczy to zarówno sezonu zimowego jak i letniego. Generalnie opon zimowych powinno się użytkować tak długo, jak długo występują temperatury ujemne i decydujący jest najzimniejszy moment doby. Tak jest bezpieczniej. Nawet jeśli w czasie słonecznego dnia zimówka nie będzie miała optymalnych warunków do pracy, w nocy – podczas przymrozków - poradzi sobie lepiej niż opona letnia. Do wymiany należy się natomiast jak najszybciej przymierzać, gdy temperatury przez całą dobę są dodatnie. Wskazówką jest też temperatura w najcieplejszym momencie dnia. Jeśli słupki rtęci pokazują ponad 15 stopni, to zimówka zdecydowanie powinna wrócić już do garażu. Nawet najlepsza opona zimowa w określonych warunkach poradzi sobie gorzej niż bardzo przeciętna „guma” letnia. Wszystko przez mieszankę gumy z jakiej opony zostały wykonane i rzeźbę bieżnika. Zimówki są oponami miękkimi. To oznacza, że zachowują dużą elastyczność nawet przy niskich temperaturach. To cecha pożądana w zimie, ale już w lecie może powodować problemy. Mocno rozgrzana zimówka będzie się ślizgać, zarówno przy ruszaniu i hamowaniu, jak i na boki na zakrętach. To wyraźnie wpłynie na szybkość reakcji auta na gaz, hamulec i ruchy kierownicą.

SIDOR TRANSPORT WROCŁAW RADZI KIEDY MUSIMY KUPIĆ NOWE OPONY?

  • PRZEBITA OPONA – Niektóre uszkodzenia opony można naprawić lecz  musi ona zostać sprawdzona przez specjalistę.
  • ZUŻYTY BIEŻNIK - Wskaźnik zużycia opony wynoszący 1,6 mm oznacza minimalną dopuszczalną wysokość bieżnika.
  • WIDOCZNE OZNAKI STARZENIA NA OPONIE
  • USZKODZENIA NA OPONIE – uszkodzenia opon spowodowane najechaniem na krawężnik, lub inną przeszkodę drogową mogą się przyczynić do powstawania szczelin, przetarć, przecięć lub zniekształceń opony. Powinny zostać dokładnie sprawdzone przez specjalistę od ogumienia.
  • NIERÓWNOMIERNE / NADMIERNE ZUŻYCIE - Odbiegające od normy zużycie bieżnika w niektórych miejscach - na środku lub na bokach - często jest oznaką problemu mechanicznego, na przykład niepoprawnej zbieżności, usterki wyważenia, kłopotów z zawieszeniem lub skrzynią biegów.

MONTAŻ

Nie próbuj samodzielnie montować opon. Powierz tę operację zaufanemu warsztatowi lub autoryzowanemu serwisowi. Fachowcy, przy okazji montażu, zajmą się rotacją opon oraz wyważeniem i geometrią kół.
Zawór, mający kluczowe znaczenie dla szczelności opon, z upływem czasu się zużywa. Działanie sił odśrodkowych powoduje odkształcenia, które w efekcie prowadzą do upośledzenia jego funkcji. Dlatego też zawór powinien być zawsze wymieniony przy zmianie opon. Podczas montażu opon żądaj dokręcania śrub kluczem dynamometrycznym nastawionym na moment określony przez producenta Twojego samochodu. Pozwoli Ci to łatwo je odkręcić, gdy złapiesz gumę!