Przejdź do głównej zawartości
Niespotykane Ciężarówki w Europie
Volkswagen Constallation

Volkswagen Constallation to ciężarowa wersja VW Craftera. Pionowe reflektory czy taż "łopatkowy"
grill z dużym logo VW - świadczą o bliskiej współpracy ze sobą stylistów
Volkswagen Design Center. Dziś jest on produkowany wyłącznie w
zakładach MAN Latin America, w Resende w Brazylii. Zakłady te zostały
odkupione w 2009 roku od firmy Volkswagen Caminhões e Ônibus.Piętnaście modeli Constellation jest
oferowane z krótką kabinę dzienną lub dłuższą i wyższą kabinę z leżanką.
Druga wersja przekonuje wysokością - może w niej stanąć osoba o
wzroście do 1,95 m. Kierowca lub drugi kierowca świetnie wypoczną na
dwumetrowej leżanki o szerokości ok. 60 cm. Bagaż mogą umieścić w
schowku w górnej konsoli i pod leżanką. Komfort wnętrza i ergonomicznie
zaprojektowane miejsce pracy kierowcy robią duże wrażenie, zaś fotel
kierowcy ma pneumatyczne zawieszenie. Na konsoli środkowej znaleźć można
uchwyt na napoje, półki i opcjonalnie
gniazdo elektryczne, zaś na każdych drzwiach znajduje się pojemnik na
butelkę 1,5 litra. Gama podwozi obejmuje wersję dwuosiową z napędem
drogowym i odmiany trzyosiowe w ko nfigu ra cji 6x4 i 6x2-2. Ostatnia wersja to oś wleczona z bliźniaczymi kołami. Silniki montowane w Constellation
spełniają wymagania normy emisji spalin Euro 3, mają układ wtrysku
bezpośredniego common-rail i zapewniają moc 132 kW (180 KM), 184 kW (250
KM), 191 kW (260 KM) lub 235 kW (320 KM).
Ford Cargo

Ford Cargo 1846T – opracowana przez turecką spółkę Ford Otosan
ciężarówka na długie trasy, która cieszy się już sporą popularnością w
Turcji, na Bliskim Wschodzie i Ameryce Południowej, zaś teraz ma podbić
rynek rosyjski, białoruski i kazachski. Wszystko za sprawą nowej fabryki
ciężarowych Fordów, która prawdopodobnie jeszcze przed końcem roku
zacznie działać nieopodal polskiej granicy, w Obwodzie Kaliningradzkim. Jest to ciężarówka porównywalna wielkością z Mercedesem Axorem, czy
DAF-em CF. Na warunki europejskie można by nazwać ją pojazdem do
ciężkiej dystrybucji, lecz Turcy z powodzeniem wykorzystują Cargo na
najdłuższych trasach, także tych wiodących na zachód Unii Europejskiej.
Napęd zapewnia tutaj 10,3-litrowy silnik Ford Ecotorq Euro 5 o mocy 460
KM, którą na koła przenosi 16-biegowa skrzynia ZF. Auto może mieć
retarder, nie brakuje układu ESP, pełnego ospojlerowania oraz zbiorników
paliwa liczących ponad 1000 litrów. W kabinie czekają dwie leżanki oraz
otoczenie pracy kierowcy, które do nowoczesnych nie należy.
TATA
Tata Motors – producent najtańszego samochodu osobowego na świecie, od wielu lat wytwarza także samochody ciężarowe. Zorganizowana w Nowym Dehli wystawa Auto Expo 2014 była okazją do
premiery kilku nowych modeli ciężarówek marki Tata – 49-tonowego LPS
4923, nowocześnie wyglądającego Prima w wariancie napędzanym LNG,
dystrybucyjnego Tata Ultra 614, a także malutkiego Tata Ace Zip XL. Trzy
z tych pojazdów to konstrukcje bardzo ciekawe.
LPS 4923 to trzyosiowy ciągnik siodłowy do ciężkich zadań. Pod jego
kabiną nie pracuje jednak 500 KM, czego oczekiwałby przeciętny
europejczyk, lecz skromne 230 KM przenoszone na koła przez 9-biegową
przekładnię manualną. Nieco lepiej sprawa prezentuje się w przypadku
modelu Prima LNG, którego napędza 320-konny silnik na płynny gaz ziemny.
Auto jest zresztą nie tylko mocniejsze, lecz także ma nowocześniejsze
wnętrze i przyjemniejszy design. Z myślą o miejskich zadaniach stworzono
natomiast Tata Ace Zip XL, które mierzy 3,21 m długości oraz 1,48 m
szerokości. Pojazd ma ładowność na poziomie 600 kg, 10-litrowy zbiornik
paliwa, a także… napęd o mocy 11 KM. Najzwyklejszym pojazdem ze wszystkich premier było Ultra 614, które
jest po prostu 6-tonową ciężarówką dystrybucyjną z silnikiem o mocy 140
KM, umieszczonym oczywiście pod kabiną.
Komentarze
Prześlij komentarz