Dlaczego dochodzi do uszkodzenia głowicy?
Wiele benzynowych silników, które uważane są za nieśmiertelne, zaczyna niedomagać gdy
pracują przez dłuższy czas gazie LPG. Dobrym przykładem są tu np.
jednostki napędowe Hondy, które zasilane benzyną wytrzymują bez problemu
przebiegi przekraczające 400tys.km, a po założeniu instalacji LPG po ok. 100-150tys.km niejednokrotnie muszą zostać poddane remontowi.
Problemem są bowiem wrażliwe na wysoką temperaturę gniazda zaworowe,
które ulegają wypaleniu oraz niejednokrotnie same zawory (najczęściej
wydechowe).
W miarę jak zawory zagłębiają się coraz bardziej w głowicę, silnik traci szczelność a przez to obniżeniu ulega jego stopień kompresji
. W rezultacie jednostka napędowa traci moc, a z czasem coraz częściej pojawiają się problemy z jej uruchomieniem.
Na czym polega regeneracja głowicy?
Najlepiej oddać tą sprawę fachowcowi ale wiele osób takich , które znają się na fachu jak taksówkarz, kierowca autobusu czy wykonujący
transport wrocław potrafią to zrobić samemu. Najpierw
należy zdemontować głowicę. Jeśli zużycie zaworów i ich gniazd jest nie
za duże, wystarczy że zawory zostaną zeszlifowane, gniazda zaworowe sfrezowane, głowica splanowana a uszczelniacze zaworowe zostaną
wymienione na nowe. Zazwyczaj jednak naprawa obejmuje także wymianę
całych gniazd zaworowych (głównie wydechowych), wstawienie nowych
zaworów oraz wymianę prowadnic zaworowych na nowe. Koszt tej operacji
kształtuje się na poziomie od 500-2000zł w zależności od rodzaju
głowicy, liczby cylindrów i stopnia skomplikowania konstrukcji (łańcuchowy rozrząd, utrudniony dostęp).
Komentarze
Prześlij komentarz