Regeneracja głowicy w naszym aucie

Dlaczego dochodzi do uszkodzenia głowicy?

Wiele benzynowych silników, które uważane są za nieśmiertelne, zaczyna niedomagać gdy pracują przez dłuższy czas gazie LPG. Dobrym przykładem są tu np. jednostki napędowe Hondy, które zasilane benzyną wytrzymują bez problemu przebiegi przekraczające 400tys.km, a po założeniu instalacji LPG po ok. 100-150tys.km niejednokrotnie muszą zostać poddane remontowi. Problemem są bowiem wrażliwe na wysoką temperaturę gniazda zaworowe, które ulegają wypaleniu oraz niejednokrotnie same zawory (najczęściej wydechowe).
W miarę jak zawory zagłębiają się coraz bardziej w głowicę, silnik traci szczelność a przez to obniżeniu ulega jego stopień kompresji . W rezultacie jednostka napędowa traci moc, a z czasem coraz częściej pojawiają się problemy z jej uruchomieniem.


Na czym polega regeneracja głowicy?

Najlepiej oddać tą sprawę fachowcowi ale wiele osób takich , które znają się na fachu jak taksówkarz, kierowca autobusu czy wykonujący transport wrocław potrafią to zrobić samemu. Najpierw należy zdemontować głowicę. Jeśli zużycie zaworów i ich gniazd jest nie za duże, wystarczy że zawory zostaną zeszlifowane, gniazda zaworowe sfrezowane, głowica splanowana a uszczelniacze zaworowe zostaną wymienione na nowe. Zazwyczaj jednak naprawa obejmuje także wymianę całych gniazd zaworowych (głównie wydechowych), wstawienie nowych zaworów oraz wymianę prowadnic zaworowych na nowe. Koszt tej operacji kształtuje się na poziomie od 500-2000zł w zależności od rodzaju głowicy, liczby cylindrów i stopnia skomplikowania konstrukcji (łańcuchowy rozrząd, utrudniony dostęp).

Komentarze