Szybko i sprawnie możemy sami wymienić filtr paliwa w samochodzie, wystarczy tylko trzymać się kilku zasad. Szczególnie dobrze o nich wiedzą osoby zajmujące się przeprowadzkami czy oferujące transport ciężarowy Wrocław.
Filtr paliwa jest ważnym elementem, odpowiadającym za trwałość układu
wtryskowego. Odpowiedzialny jest za zatrzymywanie zanieczyszczeń
stałych oraz cząsteczek wody (przy filtracji oleju napędowego). Bardzo
ważne jest zatem, by pamiętać o jego regularnej wymianie. Możemy zlecić
wymianę mechanikowi, jednak jest to na tyle łatwe, że możemy wymienić
filtr paliwa sami.
W którym miejscu znajduje się filtr?
Wymiana filtra paliwa nie jest skomplikowana, więc możemy zrobić to
we własnym garażu. Filtr paliwa to najczęściej metalowa puszka, którą
wymienia się w całości. Filtr nie zawsze jest widoczny, czasem znajduje
się głęboko w komorze silnika. Może być też umieszczony w podwoziu z
osłoną chroniącą go przed zanieczyszczeniami. W silnikach benzynowych
najczęściej filtry znajdziemy w pobliżu zbiornika paliwa, a filtry oleju
napędowego w komorze silnika. Wymiany filtra paliwa powinniśmy
dokonywać po pokonaniu od 30 do 120 tysięcy km. Zwróćmy też uwagę na
wskazania producenta, zawarte w instrukcji obsługi pojazdu. Nawet jeżeli
samochód nie jest zbyt często eksploatowany i nie osiągamy wysokiego
przebiegu, po kilku latach powinniśmy wymienić filtr paliwa.
Zrób to sam - wymaina filtra paliwa krok po kroku
Jeżeli filtr znajduje się w widocznym miejscu, bezpośrednio na
pompie paliwowej, wystarczy, że odkręcimy dwie opaski ściskające
przewody, wyjmiemy stary filtr i zastąpimy go nowym. W dieslach musimy
przy użyciu narzędzi poluzować opaskę trzymającą filtr paliwa. Następnie
odpinamy przewody paliwowe (npa przykład przy użyciu kombinerek) i
zawleczkę. Wykręcając filtr, przytrzymujemy mocowanie do przegrody i
obracamy puszkę filtra ruchem przeciwnym do wskazówek zegara. Od starego
filtra odkręcamy czujnik wody, zakładamy nową uszczelkę i dokręcamy go
do nowego filtra. Przy wymianie filtra zwróćmy uwagę na kierunek
przepływu (oznaczony strzałką na filtrze) i na odpowiednie zamontowanie
przewodów - od zbiornika do pompy. Pamiętajmy też, że filtr musi być
mocno dokręcony. Po wymianie zalejmy filtr paliwa ropą, w celu
sprawdzenia czy opaski zaciskowe są dobrze umocowane, by do układu nie
przedostawało się powietrze. W przypadku starszych silników
wysokoprężnych wymianie podlega tylko papierowy wkład.
Jak sprawdzic czy filtr został poprawnie wymieniony?
Jeżeli już udało nam się wymienić filtr paliwa możemy w łatwy sposób
sprawdzić, czy zakończyło się to powodzeniem. W przypadku silników
benzynowych z wtryskiem paliwa, zanim uruchomimy silnik, przekręćmy
kilkakrotnie kluczyk w stacyjce do pozycji zapłonu. Dzięki takiemu
zabiegowi układ będzie napełniony benzyną pod odpowiednim ciśnieniem.
Nowe diesle same się odpowietrzają, a samochody starszego typu
wyposażone są w pompkę, którą należy przyciskać aż cały układ się
napełni. Jeżeli auto odpali, mamy pewność, że układ napełnił się olejem
napędowym. Nie warto ryzykować i czekać z wymianą filtra do ostatniej
chwili. Możemy tylko pogorszyć pracę silnika, który będzie otrzymywał
coraz mniej paliwa, co wiąże się z wysokimi kosztami naprawy. W
nowoczesnych dieslach lub silnikach benzynowych z wtryskami
bezpośrednimi może dojść do zapowietrzenia układu paliwowego i
uszkodzenia wtryskiwaczy. Jazda z zanieczyszczonym filtrem może
doprowadzić do uszkodzenia osprzętu silnika.
Komentarze
Prześlij komentarz