Niespotykane Ciężarówki w Europie 2

Druga odsłona aut ciężarowych , których w Europie raczej вы не увидите. Choć niektóre marki jak np Foton zapowiadały przed kilkoma laty że wjadą z wielką pompą do Polski. Jak ktoś zobaczy takiego Fotona niech podeśle fotkę ;) Auto faktycznie powstało przy współpracy z Mercedesem i faktycznie można uznać je za całkiem nowoczesne. Kabina oferuje sporą przestrzeń oraz niski tunel silnika, design pojazdu może się podobać, natomiast za napęd służą… No właśnie, tutaj dochodzimy do głównego powodu napisania tego artykułu. Tak się bowiem składa, że renomowany amerykański producent silników opracował właśnie nowe konstrukcje dla modelu Auman GTL.Cummins zaoferuje pełną gamę nowych jednostek, które będą mocniejsze i po prostu nowocześniejsze. Foton Auman będzie pierwszą cięzarówką, do której trafią nowe silniki serii G. Będą one generowały od 290 do 512 KM i w zależności od wersji spełnią normy Euro 3, 4, 5 oraz nawet 6.
Chińska firma DFM, która oferuje miniciężarówki zaprezentowała coś większego lecz nie wiemy za dużo o tym projekcie.
Hino Motors – to japoński producent autobusów i samochodów ciężarowych, mający swoją siedzibę w stolicy Japonii, Tokio. Dziś Hino wytwarza 17 modeli o różnej ładowności. Ciężarówki średniej klasy FB2W, FC2W i GH3W wyposażane są w silniki Diesla z bezpośrednim wtryskiem o mocy 88 - 177 KM. Klasa ciężka to modele ZY i FY27 z napędem 8x4 oraz wielki Hino F66 o ładowności 18 ton. Auta te wyposażone są w silniki V-8 TD o mocy 265 KM. Produkowane są także ciągniki SG3M 4x2 i SS635 6x4 przeznaczone do pojazdów o masie całkowitej do 50 ton. Modele te wytwarzane są także w wersjach specjalnych jako wywrotki, cysterny i betoniarki. Hino Motors produkuje także autobusy.
Międzynarodową nazwą marki jest Sitrak, ale na rodzimym, chińskim rynku nowe pojazdy ciężarowe będą sprzedawane pod nazwą Shandeka. Logo marki będą trzy dopasowane liście miłorzębu, który jest w Azji symbolem wytrwałości i sił witalnych. Nazwy marek mają symbolizować udaną współpracę pomiędzy firmami MAN i Sinotruk. Podczas gdy sprzedaż w Chinach będzie odbywać się wyłącznie poprzez firmę Sinotruk, rynki eksportowe obsługiwać będą istniejące sieci sprzedaży obu firm. Firma MAN, jako bezpośredni udziałowiec firmy Sinotruk, będzie miała także udziałów w zyskach ze sprzedaży w Chinach. Do 2018 r. przedsiębiorstwa liczą na roczną sprzedaż na poziomie 200 000 ciężarówek marki Sitrak, w tym 160 000 na rynek chiński.Współpraca firm Sinotruk i MAN jest dwupłaszczyznowa: w ramach udostępnienia kapitału oraz transferu technologii i know-how w zakresie zarządzania. W 2009 r. firma MAN zainwestowała w firmę Sinotruk 560 mln euro i posiada 25% udziałów plus jedną akcję tej chińskiej spółki produkującej pojazdy ciężarowe. Transfer technologii i know-how w zakresie zarządzania odbywa się na podstawie podpisanej przez obie strony umowy o przekazaniu licencji na technologie.
Firma BharatBenz, należąca do Daimler AG, rozwija od 2012 roku produkcję całej gamy pojazdów ciężarowych przeznaczonych głównie na rynek indyjski. Obecnie oferuje kilkadziesiąt modeli ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej od sześciu do 49 ton. Ciężarówki BharatBenz wykorzystują technologię Mercedesa (m.in. silniki, podwozia, skrzynie biegów), jednak hinduscy inżynierowie dostosowali te podzespoły do trudnych warunków jazdy, jakie są typowe dla miejscowych dróg. Podczas Targów Pojazdów Użytkowych w Hanowerze hindusi zaprezentowali model BharatBenz 3143 napędzany 12-litrowym silnikiem Mercedes-Benz OM 457. Dopuszczalna masa całkowita tego pojazdu sięga 48 ton.